torsdag 16 april 2009

Våren! Friend or foe?

Nu har våren äntligen kommit men med den också dom där förrädiska små gula kornen som får näsan att rinna och ögonen att tråras.
Men frånsett pollen-besvären så är det helt underbart. Även om jag tror att det där med att alla plötsligt blir kära på våren är bullshit så blir man ju bra mycket gladare av solsken än snö iallafall. Jag tror att hela vår-kär grejen inte alls beror på årstiden utan att man börjar ta av sig dom feta vinterjackorna och ser lite hud, det beror på vanlig kåthet helt enkelt. Djuren blir också väldigt horny. När jag satt och fikade på en uteservering här om dagen var det ett gäng sparvar som figthades (antagligen om någon het sparvtjej) sparvar brukar ju vara ganska folkskygga endå men dom här var så inne i figthen att dom stod på min fot. Våren får en att göra galna saker... Nu ska jag gå ner och göra en kopp tee Wild and crazy! Wohoo!

Inga kommentarer: