tisdag 13 maj 2008

"Nämen, det bara blev så..."

Alla frågar mig hur det kommer sig att jag valde just ryska att studera till hösten och jag har egentligen inget tillfredställande svar så jag tog upp det med min vän Alexander och vi kom fram till följande tänkbara svar på frågan;
  • Ja, jag gillar ju vodka och så... (ser man tillräckligt seriöst ut blir det nog inga följdfrågor)
  • Nämen, min pojkvän är från Ryssland (/reste till Ryssland) och nu förbjuder myndigheterna honom att lämna landet så jag måste kämpa för hans frihet vilket antagligen går lättare om jag pratar deras språk... (Går även att lägga till; Och så verkar det ju ganska mysigt i Ryssland)
  • Keep your friends close... (man kollar lite försiktigt runt omkring sig innan man sedan säger det, gärna nästan viskande...)

Kommer du på någon mer är det bara att lämna en kommentar, kommer nog behöva ett par stycken till :)

1 kommentar:

Princess Elina sa...

Säg att du tänkt importera ryska fruar till rika män och behöver kunna deras språk för att lura över dem? Annars lät alternativ två mest trovärdigt:P