söndag 21 december 2008

I've got another puzzle for you..



Jag hade en ganska disturbing dröm härom natten vet inte riktigt om jag vågra skriva det här eller om jag borde ta upp det med en psykolog.

I början var drömmen helt vanlig förutom i en aspekt, allt var svartvitt och jag märkte snart att alla människor jag mötte såg väldigt deprimerade ut. Jag var på väg till kontoret som jag jobbade i, jag kommmer inte i håg vad det var för slags kontor eller vad jag gjorde där men jag kommer i håg att det var väldigt tråkigt där iaf. När jag ska gå in i kopiator-rummet så märker att det är en springa mellan kopiatorn och vägen så jag börjar dra i kopiatorn och då ser jag att det finns en liten dörr bakom a la I huvudet på John Malkovich.
Jag lyckas ta mig igenom dörren och plötsligt är allting färgglatt folk skrattar och omgivningen är total förändrad allt är nu gjort av godis. Det finns inga människor kvar utan bara Ompalompas (gubbarna som sjunger i Kalle och Chokladfabriken) jag är inte ledsen för det utan gifter mig med en av dom, självklart spelas Ompalompa sången när jag går ner mot altaret. Jag lever lyckligt med min Ompalompa tills det oundvikliga händer jag förväxlar min man med en annan Ompalompa och råkar vara otrogen med denna random Ompalompa. Ompalompasarna(?!) är ett stolt folkslag och dom håller hårt på brödrarskap (bros over hoes helt enkelt) så dom börjar sjunga en arg Ompalompa-sång mot mig och sen så kastar dom mig i chokladfloden.
Jag skulle gärna vilja uppsöka en såndär drömtydare men jag är lite rädd för vad den skulle säga om jag berättade om den här drömmen.

Inga kommentarer: