måndag 7 april 2008

Min och Jokers romans


Oj, oj, oj, nu är jag lite sur. Jag blev precis väckt av att Rederiet-sången spelades i rummet bredvid. Det började klockan 10 och jag har legat i sängen ända sen dess och försökt tänka bort det, och det lyckades jag faktiskt också med och slumrade till en stund men vaknade kallsvettig av att jag drömde att jag hade passionerat sex med Joker.

Ljudet kom från Linneas alarm på mobilen. Den mobilen som hon för tillfället inte använder och som inte har något simkort, så mobilen verkar ha fått eget liv och håller på att spela Rederiet-låten var 9: de min. OCH DET GÅR INTE ATT STÄNGA AV DEN!


Nu har jag äntligen fått läget under kontroll (jag la mobilen under ett berg av kuddar) så nu kan vi prata om helgen.

I fredags följde jag med Linnea på hennes after-work (man fick faktiskt tacos och en gratis drink). Vi gick hem till Flina klockan halv 8 ungefär och träffade Alex och Amandus på vägen så dom fick också hänga med och förfesta. Som vanligt tog slödrycken slut först (alla gör så klena groggar) så vi fick hålla till godo med apelsin juice som Flina inte var hundra på om det skulle vara fruktkött i. Vi lyssnade på lite musik och rökte mina färgglada cigaretter (de är jätteäckliga men väldigt fina).

Sen gick vi till slut till after-worken som skulle vara på Wårgårda Wärdshus (dom försöker kanske vara lite internationella genom att stava med W?). Vi var nästa sist av alla, folk hade redan ätit så vi kunde inte med att sitta och äta själva så vi gick till baren istället.

Jag började med en San Francisco och sedan testade jag en Rosa Pantern. Rosa pantern var riktigt god faktiskt och det var ju ett plus i kanten att den var just rosa.

Det som är bra med att bo i en liten by som Vårgårda är att drinkarna är billiga, det som är dåligt (det finns mycket dåligt) är att Folk som är DJ inte kan någonting om musik utan spelar årets hemska schlagerfavoriter och vidriga hiphop låtar.


Kvällens kung: Drinken rosa Pantern, den smakade som milkshake och var helt underbar.


Kvällens pung: DJ: n som inte visste vilka några av dom artisterna jag önskade var, han bara nickade och sa att han visste men sen så kom Charlotte Perellis nya ändå.


//A

Inga kommentarer: