söndag 13 april 2008

Sunday Best

Nu är det söndag och ännu en vecka har passerat, snarlik den förra och antagligen snarlik den nästa. Men varför klaga? Rutin är bra har jag hört. Och nu är våren här. (peppar, peppar. (och pollen)).

Har tankat ner de 100 bästa albumen mellan åren 1980-89. Enligt vem vet jag inte. Letade efter the replacements albumet Tim, men kom fram till efter noga övervägande att man kanske lika gärna kan ta alltihop (förutom ett par stycken som jag vet att jag ändå aldrig kommer lyssna på…)

Hela veckan har varit ganska 80 faktiskt, har kollat på breakfast club för 18:e gången och Barry Levinsons Diner. (även fast den utspelar sig på 50-talet…) Riktigt bra filmer! Kevin Bacon har fått en liten upprättelse i mina ögon, det går verkligen inte att tycka om den mannen när man har sett Sleepers. Å andra sidan om man kan spela en ”bad guy” så pass övertygande att man blir ogillad av folk borde man vara en hyfsad skådespelare (eller en ”bad buy” på riktigt…) Som den där svenska skådespelaren whatever his name is som alltid får spela jättesliskiga gubbar, man börjar ju nästan tro att han är sådan i verkligheten! Som avslutande filmintag säg vi på Good Bye Lenin! igår också. Den var grymt bra. Man måste nog se några bra filmer för att ta igen för Ingen kan älska som vi. ;)

I övrigt har veckan varit ganska lugn, har jobbat och kört lite bil, Scrubs har börjat igen och vi har åtminstone övervägt att gå till gymmet. Har skaffat lånekort på biblioteket i Alingsås också, jag hänger ändå där så mycket nu för tiden och jag är rädd för att jag har massa skulder till Vårgårda bibliotek så jag vågar inte använda det lånekortet, hehe. Har läst mosippan av Elsie Johansson så jag lånade de andra två delarna i trilogin. (Mosippan är den andra boken för övrigt, men visste inte det förrän jag läst över halva).

Var på fest hos en kompis pojkvän i fredags också, det var lite halvlamt och jag blev lite väl överförfriskad som vanligt. Men ju mer man dricker desto roligare blir det. Eller?

Sedan har jag typ inte hört ett knyst från Alex under veckan för han repar till spexet dygnet runt. Sektvarning på det ;)

Nu ska jag ringa Manne och kolla om han vill hänga med och träna.

So Long Suckers!

Inga kommentarer: