söndag 13 april 2008

Skivsläpp, Myggbett och nationella prov!

Nu är min lediga vecka slut, vilket känns tämligen otäckt. Jag skrev en lista i början av veckan (ja, jag är en listmänniska) där det stod saker jag var tvungen att ta i tu med den här veckan. Den innefattade bland annat att jag skulle städa, och plugga. Jag behöver verkligen plugga nu. Jag har ett muntligt nationellt prov nästa vecka och jag har ingen aning om vad jag ska prata om. Ämnet ska knyta an till ”Saga och sanning”. Vi ska välja en bild och en text från ett häfte vi har fått men jag har ingen aning om vad jag ska välja. Jag har dock funderat ut en del tänkbara infallsvinklar som t.ex. ”Vardags mystiken är borta, människor har blivit för logiska” eller ”Människan är en förrädisk varelse”. Jag vet inte riktigt vad det kan bli. Vi får väl se…

Jag har två myggbett på benet! Jag har ingen aning om hur det har hänt men dom finns där i alla fall. Visste inte ens att myggorna hade kommit fram än men uppenbarligen så har dom vaknat och flugit fram ur sina små gömställen och redan börjat trakassera mig.



I morgon släpps The Kooks ny album "Konk". Jag väntar med spänning på resultatet men jag tror inte att det kan bli något annat än fantaskiskt. The Kooks är ett indie band från Brigthon, England. Innan har dom gjort albumet Inside In - Inside Out som jag är ett stort fan av men jag har dock lyssnat sönder det en del så det ska bli väldigt kul att få höra lite nya toner.
//A

Inga kommentarer: